مركز تخصصي چاپ آنلاين حامد مركز تخصصي چاپ آنلاين حامد .

مركز تخصصي چاپ آنلاين حامد

چاپ ديجيتال چيست؟ مزايا، معايب و هر آنچه كه بايد بدانيد

چاپ ديجيتال چيست؟ مزايا، معايب و هر آنچه كه بايد بدانيد

اگر به دنبال شركت‌هاي چاپ بوده‌ايد، احتمالاً يكي دو بار با «چاپ ديجيتال» مواجه شده‌ايد. در حالي كه بسياري از مردم با اصطلاح “ديجيتال” در مورد چاپ آشنا هستند، بسياري از مردم دقيقاً مطمئن نيستند كه چاپ ديجيتال شامل چه چيزي است.

تعريف چاپ ديجيتال
چاپ ديجيتال به روش هاي چاپ از يك تصوير مبتني بر ديجيتال به طور مستقيم به رسانه هاي مختلف اشاره دارد. معني: مستقيماً از فايل PDF شما، به عنوان مثال، مستقيماً به چاپگر ديجيتال مي رود. نيازي به ايجاد هيچ صفحه اي نيست و زمان راه اندازي كسري از زماني است كه چاپ افست طول مي كشد.
چاپ ديجيتال معمولاً به چاپ حرفه اي اطلاق مي شود كه در آن كارهاي كوچك از انتشارات روميزي و ساير منابع ديجيتال با استفاده از چاپگرهاي با فرمت بزرگ و/يا با حجم بالا يا جوهر افشان چاپ مي شوند.

مزاياي چاپ ديجيتال چيست؟
چاپ ديجيتال داراي طيف گسترده اي از مزايا است.

توانايي ساخت چاپ هاي كوچك

چاپ با كيفيت بالا
زمان چرخش سريع
هزينه كمتر براي هر واحد
ارائه مدرك چاپي آسان
محبوبيت چاپ ديجيتال همچنان در حال افزايش است و با پيشرفت تكنولوژي، كيفيت كار نيز افزايش مي يابد. با چرخش كوتاه، هزينه كمتر و خروجي با كيفيت بالا، چاپ ديجيتال يك راه حل عالي براي بسياري از پروژه هاي شما است.


يكي ديگر از مزاياي بزرگ چاپ ديجيتال سفارشي سازي است. از آنجايي كه هيچ صفحه دائمي براي مقابله با آن وجود ندارد، اگر مشخص شود كه يك خطاي املايي يا طراحي در يك اثبات چاپي وجود دارد، فايل را مي توان به راحتي قبل از ادامه اجراي چاپ تغيير داد. به اين ترتيب بسيار انعطاف پذير است.
چاپ افست يك تكنيك رايج است كه در آن تصوير مركب شده از يك صفحه به يك پتو لاستيكي و سپس به سطح چاپ منتقل مي شود (يا “افست”). مشكل چاپ افست اين است كه جاي خطا بسيار كم است. قبل از ادامه چاپ، ابتدا صفحات بايد ايجاد شوند. اين مانع از توانايي ديدن يك اثبات چاپي در ابتدا مي شود (توجه: اين كار را مي توان با افست انجام داد اما بسيار پرهزينه است). همچنين براي توجيه ايجاد صفحات به دوهاي بسيار بزرگتر نياز دارد. همچنين توليد يك نسخه چاپي به زمان بيشتري نياز دارد.
چاپ افست هنوز يك روش چاپ بسيار موثر است. اكثر چاپ‌هاي بزرگ، مانند نشريات تكراري، از فرآيند كارخانه‌اي چاپ افست بهره مي‌برند.
با اين حال، اگر صاحب كسب‌وكار هستيد و به چيزي نياز داريد كه سريع چاپ شود، در حالي كه همچنان كيفيت بالايي را حفظ مي‌كنيد و مي‌خواهيد قبل از شروع كار خود، نسخه چاپي آن را ببينيد، اينجاست كه چاپ ديجيتال مزايايي دارد.

معايب چاپ ديجيتال چيست؟
در حالي كه چاپ ديجيتال يك روش چاپ عالي در برابر هر روش چاپ ديگري است، اما داراي چند اشكال است.

يكي از اشكالات چاپ ديجيتال اين است كه هزينه بيشتري براي هر صفحه نسبت به ساير روش هاي چاپ افست سنتي دارد، اما اين قيمت معمولاً با اجتناب از هزينه تنظيمات مورد نياز براي ساخت صفحات چاپ جبران مي شود.
يكي ديگر از اشكالات اين روش چاپ اين واقعيت است كه ممكن است برخي از جزئيات تصوير ظريف توسط اكثر فرآيندهاي چاپ ديجيتال تجاري از بين برود. با اين حال، مزايا بسيار بيشتر از معايب است و با پيشرفت فناوري چاپ ديجيتال، تفاوت كيفيت چاپ بين ديجيتال و آنالوگ به مراتب كمتر مي شود.
اگر صاحب يك كسب و كار هستيد و به كارهاي چاپي نياز داريد، چاپ ديجيتال راهي عالي براي انجام اين كار است.


برچسب: چاپ، چاپ ديجيتال، چاپ افست، ديجيتال، افست، چاپ فوري، چاپ تيراژ، چاپ در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۴:۲۹ توسط:الهام مددي موضوع: نظرات (0)

چاپ فلكسو چيست؟

چاپ فلكسو چيست؟

چاپ فلكسوگرافي امروزه به پركاربردترين فناوري چاپ در صنعت چاپ ليبل تبديل شده است و تركيبي بهينه در كيفيت، بهره وري و انعطاف پذيري ارائه مي دهد. اما چاپ فلكسو چيست و چگونه كار مي كند؟اين وبلاگ به شما معرفي كوچكي از چاپ فلكسو مي دهد و اميدواريم كه به شما كمك كند تا تصميم مطمئن تري در مورد بهترين روش چاپ براي تجارت خود بگيريد.

يك مقدمه كوتاه
چاپ فلكسو آن چيزي نيست كه شما آن را يك فناوري جديد مي ناميد، اما با نوآوري هاي متعدد به طور قابل توجهي تكامل يافته است. اين پيشرفت‌ها همچنان آن را به يكي از مطمئن‌ترين راه‌ها براي توليد سفارش‌هاي بزرگ از برچسب‌هاي سفارشي با كيفيت بالا با سرعت‌هاي بالا تبديل مي‌كند.
چاپ فلكسوگرافي تكنيكي است كه از يك صفحه چاپي انعطاف پذير استفاده مي كند. در گذشته اين صفحات چاپي از لاستيك ساخته مي شدند و امروزه كسب و كارها از صفحات چاپ فتوپليمر انعطاف پذير استفاده مي كنند. صفحات در اطراف سيلندرها روي يك پرس وب پيچيده مي شوند. صفحات جوهر شده داراي يك تصوير برجسته هستند و با سرعت بالايي مي چرخند تا جوهر را از طريق سوراخ هاي كوچك از رول آنيلوكس به زيرلايه منتقل كنند. هر رنگ به يك صفحه چاپ متفاوت نياز دارد. با توجه به پيشرفت رول هاي آنيلوكس، صفحات چاپ، جوهرها، و ماشين چاپ از جمله، مي توانيد تصاوير را با تعداد خطوط بالا در فلكسو چاپ كنيد.
چاپ فلكسو منحصر به فرد است زيرا به خوبي با مواد مختلف سازگار است (مانند پرس فلكسو چند لايه كه بر روي فيلم نازك، كاغذ، مقوا، آستين هاي كوچك، قالب، لاميتوب و بسته بندي انعطاف پذير چاپ مي شود) و مي تواند از طيف وسيع تري از جوهرها از جمله آب استفاده كند. جوهرهاي مبتني بر آب و جوهر UV. از آنجايي كه اين نوع چاپ پايدار است و قابل انطباق است، مي توان آن را تقريباً روي هر نوع بستري مانند پلاستيك، فلز و كاغذ چاپ كرد.

مزايا و معايب چاپ فلكسو
من توضيح دادم كه چاپ فلكسو چيست، اما مزايا و معايب آن چيست؟ اينها اغلب پارامترهاي ضروري در فرآيند تصميم گيري شما هستند.

مزاياي چاپ فلكسو:
با سرعت بسيار بالا اجرا مي شود و براي چاپ هاي طولاني بسيار مناسب است
بر روي طيف گسترده اي از مواد زيرلايه چاپ مي شود
زمان نصب كوتاه با حداقل ضايعات؛ خروجي با كيفيت بالا را تضمين مي كند
نياز به كار اضافي و هزينه را از بين مي برد: چاپ، لاك زدن، لمينت و برش قالب را مي توان در يك پاس انجام داد.
يك فرآيند چاپ نسبتا ساده و كنترل شده كه به اپراتورهاي كمتر آموزش ديده براي دستيابي به خروجي مطلوب نياز دارد.
هزينه كم تجهيزات و نگهداري


معايب چاپ فلكسو:
قيمت صفحات چاپ فلكسو در مقايسه با انواع ديگر صفحات نسبتاً بالا است، اما اگر به درستي از آنها مراقبت شود، ميليون ها اثر ماندگاري دارند.
انجام تغييرات در نسخه زمان بر است دليل خوبي است كه چاپ فلكسوگرافي رايج ترين تكنيك است.

چاپ حامد  ارائه دهنده خدمات آنلاين:

چاپ ليوان . چاپ تي شرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ كوسن . چاپ ساعت . چاپ كريستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 
ساخت انواع مهر ژلاتيني، چندرنگ، برنجي، دسته اتومات؛ طراحي و چاپ انواع بنر، كارت ويزيت، تراكت، كاتالوگ، بروشور و… و تايپ و ترجمه تخصصي متون 
و… را با بالاترين كيفيت و مناسب ترين قيمت براي شما عزيزان فراهم آورده است. ميتوانيد سفارشات آنلاين خود را براي ما ارسال نموده تا درب منزل تحو


برچسب: چاپ، چاپ فلكسو، مزاياي چاپ، معايب چاپ، فناوري چاپ، فلكسو، چاپ فتوپليمر،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۵:۱۷ توسط:الهام مددي موضوع: نظرات (0)