مرکز تخصصی چاپ آنلاین حامد مرکز تخصصی چاپ آنلاین حامد .

مرکز تخصصی چاپ آنلاین حامد

چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست

چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست
تفاوت واقعی چاپ چیست و آیا اهمیت دارد؟
تفاوت بین چاپ دیجیتال و افست چیست؟ چاپ چاپ است، درست است؟ دقیقاً نه … اجازه دهید نگاهی به این دو روش چاپ، تفاوت آنها و اینکه در کجا منطقی است یکی یا دیگری را برای پروژه چاپ بعدی خود انتخاب کنید، بیندازیم.

چاپ افست چیست؟
در فناوری چاپ افست از صفحاتی استفاده می شود که معمولاً از آلومینیوم ساخته می شوند و از آنها برای انتقال تصویر بر روی “پتو” لاستیکی استفاده می شود و سپس آن تصویر را روی یک ورق کاغذ می چرخانند. این حالت افست نامیده می شود زیرا جوهر مستقیماً روی کاغذ منتقل نمی شود. از آنجا که دستگاه های چاپ افست پس از راه اندازی بسیار کارآمد عمل می کنند، چاپ افست بهترین انتخاب در زمانی است که به مقادیر بیشتر نیاز است و تولید رنگ دقیق و چاپ واضح و تمیز با ظاهر حرفه ای را فراهم می کند.

چاپ دیجیتال چیست؟
در چاپ دیجیتال از صفحات مانند روش افست استفاده نمی شود، بلکه از گزینه هایی مانند تونر (مانند چاپگرهای لیزری) یا چاپگرهای بزرگتر که از جوهر مایع استفاده می کنند استفاده می شود. چاپ دیجیتال هنگامی که به مقادیر کمتری نیاز باشد می درخشد. به فکر 20 کارت تبریک یا 100 بروشور باشید. یکی دیگر از مزایای چاپ دیجیتال قابلیت متغیر بودن داده ها است. وقتی هر قطعه به کد، نام یا آدرس منحصر به فردی نیاز دارد، تنها راه دیجیتال است. چاپ افست نمی تواند پاسخگوی این نیاز باشد. درباره گزینه ها و قابلیت های چاپ دیجیتال بیشتر بدانید.

در حالی که چاپ افست یک روش فوق العاده برای تولید پروژه های چاپ عالی است، بسیاری از مشاغل یا افراد نیازی به چاپ بزرگ 500 یا بیشتر ندارند و بهترین راه حل چاپ دیجیتال است.

مزایای چاپ دیجیتال چیست:
هزینه های راه اندازی کمتر است
در صورت نیاز فقط مقدار مورد نیاز خود را چاپ کنید
حداقل مقادیر کمتر (به اندازه 1 ، 20 یا 50 قطعه)
چاپ دیجیتال سیاه و سفید ارزان
قابلیت داده های متغیر (نام ، آدرس ، کد یا شماره گذاری را می توان به راحتی انجام داد)
فناوری پیشرفته باعث شده است که کیفیت دیجیتال برای مصارف بیشتر قابل قبول باشد

مزایای چاپ افست چیست؟
مقادیر زیادی را می توان با هزینه مقرون به صرفه چاپ کرد
هرچه بیشتر چاپ کنید، قیمت هر قطعه ارزان تر می شود
انواع زیادی از انواع کاغذ با روکش سفارشی قابل استفاده است
جوهرهای سفارشی خاص مانند رنگهای متالیک و پنتون در دسترس هستند
بالاترین کیفیت ممکن چاپ، با جزئیات بیشتر و وفاداری رنگ


آیا چاپ دیجیتال برای پروژه چاپ بعدی من مناسب است؟
افست و دیجیتال هر دو روش چاپ مفیدی هستند. هر کدام بسته به الزامات پروژه شما دارای مزایای خاصی هستند. هنگامی که به پروژه های بزرگتر، صدها یا هزاران مورد نیاز دارید یا از رنگ Pantone خاص و مارک دار استفاده می کنید، چاپ افست تنها راه پیش رو است. همچنین می توانید از تنوع بسیار بیشتری از کاغذهای سفارشی و جوهرهای تخصصی مانند جوهرهای فلزی یا فلورسنت در فرآیند افست استفاده کنید.
اگر تعداد کمی چاپ مانند 100 عدد نیاز دارید یا به آدرس یا اطلاعات فردی مورد نیاز است، راه حل دیجیتال است. بهترین بخش این است که به عنوان یک کسب و کار، نیازهای شما با هر یک از این گزینه ها برآورده می شود، و سطح بالای کیفیت به این معنی است که شما یک محصول چاپی دریافت می کنید که شما را عالی جلوه می دهد!

چاپ سابلیمیشن
علاوه بر چاپ افست و دیجیتال چاپ جدید دیگری که زیاد مورد استفاده عموم قرار گرفته است و طرفداران بسیار زیادی دارد نیز به نام چاپ سابلیمیشن وجود دارد. چاپ سابلیمیشن بسیار مناسب چاپ سفارش های شخصی با تعداد کم می باشد. کیفیت تصاویر چاپ شده به روش سابلیمیشن بسیار بالا می باشد برای همین بسیار مناسب چاپ عکس روی اجسام مانند انواع لیوان ، تیشرت و… می باشد.

لیوان های چاپی به روش سابلیمیشن از شفافیت و درخشندگی تصویر برخوردارند که بسیار مناسب هدیه و یا تبلیغات می باشند. همچنین سابلیمیشن قابلیت چاپ عکس روی تابلوفرش را دارد که دیگر نگرانی های بافت طولانی مدت و هزینه بالای فرش را کم کرده و به راحتی با حداقل قیمت میتوان چاپ تابلوفرش را داشته باشیم. همچنین از دیگر چاپ های زیبا و نفیس می توان به چاپ روی سنگ و چاپ بشقاب اشاره کرد که در نوبه خود منحصر به فرد می باشند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۶:۵۳ توسط:الهام مددی موضوع: نظرات (0)