مركز تخصصي چاپ آنلاين حامد مركز تخصصي چاپ آنلاين حامد .

مركز تخصصي چاپ آنلاين حامد

5 نكته كه بايد در مورد چاپگرهاي سابليميشن بدانيد

5 نكته كه بايد در مورد چاپگرهاي سابليميشن بدانيد
چاپگر سابليميشن
5 نكته كه بايد در مورد چاپگرهاي سابليميشن بدانيد
دانلود PDF

به دنياي چاپ سابليميشن رنگ خوش آمديد! بازارهاي تزئينات خانه، تابلوهاي نرم و پوشاك ورزشي رشد ثابتي را تجربه كرده‌اند و چاپ سابليميشن با استفاده از چاپگرهاي سابليميشن راهي عالي براي صاحبان مشاغل براي استفاده از اين فرصت است.
در زير، چاپ سابليميشن چيست و پنج نكته را كه بايد قبل از شروع بدانيد را به اشتراك مي گذاريم.
مطمئن نيستم از كجا شروع كنم؟ اين چك ليست 10 مرحله اي را دانلود كنيد تا چاپگر پارچه اي مناسب براي نيازها و بودجه خود را بيابيد.

چاپ سابليميشن رنگ چيست؟
اين شيمي پشت تصعيد رنگ است كه آن را به روشي صحيح براي چاپ روي محصولات با روكش پلي استر و رزين پلي استر تبديل مي كند. با استفاده از يك چاپگر جوهرافشان با فرمت عريض، جوهرهاي رنگي بر روي كاغذ انتقال ويژه چاپ مي شوند. از آنجا جوهر با استفاده از پرس حرارتي از كاغذ به پارچه منتقل مي شود. جوهر از جامد به گاز تبديل مي شود (از اين رو اصطلاح “تصعيد”) و وارد الياف پلي استر مي شود.
پليمرهاي موجود در پلي استر هنگام گرم شدن به يكديگر متصل مي شوند، كه به گرافيك اجازه مي دهد تا به سرعت در مواد شما جاسازي شود. به عنوان يك گاز گرم شده، جوهر به جاي اينكه فقط روي سطح چاپ شود، به طور كامل به پارچه تزريق مي شود و در نتيجه محصولاتي با دوام و كيفيت بالا توليد مي كند.
در مقايسه با چاپ جوهر افشان بر روي مواد ديگر مانند كاغذ يا وينيل، تصعيد رنگ فرآيند پيچيده‌تري است زيرا شامل مراحل متعددي است. اما نگران نباشيد با دانش درست، تصعيد رنگ مي تواند يك تجارت لذت بخش و سودآور باشد. در اينجا چيزي است كه براي شروع بايد بدانيد:

1. شما مي توانيد انواع زيادي از محصولات را چاپ كنيد
همانطور كه اشاره كرديم، مواد روكش شده با پلي استر بستر مناسبي براي چاپ سابليميشن هستند. از آنجايي كه اين چاپگرها در سبك‌ها و اندازه‌هاي مختلف موجود هستند، مي‌توانيد بر روي مجموعه‌اي از محصولات از جمله:

گرافيك لبه سيليكوني (SEG): با SEG، گرافيك روي پارچه هاي خاصي كه براي پشتيباني از نوار سيليكوني روي لبه ها طراحي شده اند، چاپ مي شود. اين به اين دليل است كه چاپ را مي توان در يك قاب قرار داد و نياز به گرافيك پنل سخت را جايگزين كرد. SEG به نمايشگرهاي تجاري تصاويري با كيفيت عكس با ظاهري تميز، بدون قاب و تميز مي دهد.

چاپ ليوان
چاپ تيشرت
چاپ سنگ
چاپ ساعت
چاپ تابلو فرش
چاپ قاب عكس كريستال
چاپ كوسن و بالشتك
چاپ بشقاب
چاپ پازل
چاپ پد موس
چاپ هودي و شال
چاپ پرچم
اقلام يادگاري
قاب هاي تلفن همراه و…
.

چاپگر سابليميشن
2. بايد از نوع خاصي از جوهر استفاده كنيد
هنگامي كه گرافيك خود را از كاغذ به پارچه منتقل مي كنيد، جوهر بايد از حالت جامد به گاز تبديل شود. از آنجايي كه فرآيند شيميايي براي تصعيد رنگ بسيار خاص است، بايد از نوع خاصي از جوهر به نام رنگ‌هاي پراكنده استفاده كنيد (كه معمولاً به عنوان جوهر زير رنگ شناخته مي‌شود).
اين رنگ‌ها در دماهاي بالا مي‌توانند از حالت جامد به حالت گازي برسند و به راحتي به پارچه‌هاي پلي استر (تيشرت ، هودي ، شال ، لباس) بچسبند.
طيف رنگي رنگ هاي پراكنده فوق العاده پر جنب و جوش است. و برخي از مارك‌ها مانند Mimaki جوهرهاي فلورسنت را معرفي كرده‌اند كه مي‌توان از آنها براي افزايش دامنه رنگ استفاده كرد!
از آنجايي كه رنگ هاي پراكنده به طور دائم به محصولات نهايي شما چسبانده مي شوند، نتيجه گرافيكي طولاني مدت است كه كاملاً قابل شستشو است.

3. شما به چاپگرهاي سابليميشن مخصوص نياز داريد
ITNH_Dye_Sublimation_Printers
در حالي كه مشابه ساير چاپگرهاي فرمت عريض، چاپگرهاي سابليميشن رنگي مخصوص كاربرد رنگ زير هستند. آنها از رنگهاي پراكنده استفاده مي كنند كه فقط براي چاپ روي كاغذ ترانسفر اختصاص داده شده است.
سابليميشن رنگ رشد فوق‌العاده‌اي را تجربه مي‌كند و انتخاب زيادي از چاپگرهاي سابليميشن رنگ از بهترين مارك‌هاي موجود در صنعت وجود دارد. در اينجا چند مورد است كه تيم ITNH به شدت توصيه مي كند:
Mimaki TS55: اين مدل عريض 74 اينچي در چاپ سابليميشن با توليد بالا پيشرو است.
Mimaki CJV300-160 Plus: CJV300 با تركيب گرافيك باكيفيت و رنگي با برش كانتور، براي توليد با حجم بالا بر روي اقلام كوچك مانند ليوان قهوه عالي است.

چاپگر سابليميشن
اپسون F6370H: چاپگر تصعيد رنگ رول به رول 64 اينچي اپسون براي تطبيق پذيري طراحي شده است.
Mutoh RJ-900: اين مدل 42 اينچي پايه يك چاپگر چهار رنگ رول به رول است كه براي پوشاك و پرچم مناسب است.
Mutoh VJ-1638WX: يك مدل 64 اينچي، اين چاپگر Mutoh براي چاپ روزمره بر روي مواد نمايشگاهي، طراحي هاي داخلي، پوشاك و موارد ديگر ايده آل است.
انتخاب گسترده پرينترهاي سابليميشن رنگي موجود به شما اين امكان را مي دهد كه متناسب با كاربرد و بودجه خود مناسب انتخاب كنيد. چاپگرها از عرض 44 اينچ تا عرض 10 اينچ در دسترس هستند.

4. به تجهيزات اضافي نياز داريد
پرس حرارتي، خشك كن تونلي و اجاق
فرآيند تصعيد رنگ شامل چندين مرحله است، اما تا زماني كه موارد زير را داشته باشيد، ساده و مستقيم هستند:

پرس حرارتي
پرس حرارتي شما به اندازه چاپگر سابليميشن رنگ شما مهم است. و درست مانند چاپگر شما، پرس هاي حرارتي در اندازه ها، سبك ها و قيمت هاي مختلف موجود هستند. در اينجا چند مورد از رايج ترين انواع آن وجود دارد تا به شما ايده اي درباره آنچه در خارج وجود دارد ارائه دهد:
پرس تخت: اگر روي اجسام جامد مانند چاپ تابلو فرش ، سنگ ، تيشرت جابه‌جا مي‌شويد، پرس تخت بهترين گزينه است. به علاوه، آنها براي چاپ تي شرت هايي كه نياز به طرح هاي “كلي” دارند عالي هستند.

چاپگر سابليميشن

پرس Calender: اين پرس ها براي انتقال حرارت از روغن يا درام هايي با حرارت الكتريكي استفاده مي كنند و براي پوشاك، دكور و علائم نرم در نظر گرفته مي شوند. دستگاه هاي تقويم براي چاپ در تيراژ بالا بهترين هستند.

برش و دوخت
بسته به كاربرد مورد نظر خود، ممكن است گزينه هاي برش و دوخت را در نظر بگيريد. مانند چاپگر، اين اقلام از تجهيزات ساده و نسبتا ارزان تا تجهيزات كارخانه بزرگ متغير است. بهتر است با يك متخصص صحبت كنيد تا در مورد تجهيزاتي كه مناسب شما هستند بيشتر بدانيد.

5. تصعيد رنگ مقرون به صرفه است
با مجموعه اي از تجهيزات مورد نياز و فرآيند چند مرحله اي، چاپ سابليميشن رنگ زماني گران و ترسناك بود. چاپگرها به تنهايي مي توانند تا 20000 دلار كار كنند، و اين حتي شامل هزينه پرس حرارتي نمي شود.
در حال حاضر، بازار گسترش يافته است تا به مردم گزينه هاي بيشتري براي انتخاب داده شود و هزينه تجهيزات به طور چشمگيري كاهش يافته است. اين فناوري همچنين بهبود يافته است و فرآيند تصعيد را با چاپ با كيفيت بالاتر بسيار آسان تر مي كند.
برخي از بهترين نام ها در چاپ سابليميشن رنگ، مانند Mimaki، Epson و Mutoh، اكنون چاپگرهايي را با قيمت 10000 دلار يا كمتر عرضه مي كنند. و اگر پتانسيلي را كه چاپ سابليميشن براي جريان درآمد شما دارد در نظر بگيريد، اين سرمايه گذاري ارزشش را دارد.

سوالات متداول
س: هزينه چاپگر سابليميشن رنگي چقدر است؟
پاسخ: مي توانيد چاپگرهاي سابليميشن رنگي را از برندهاي برتر (Epson، Mimaki، Mutoh و غيره) با قيمت كمتر از 10000 دلار پيدا كنيد. با بزرگ‌تر شدن و سريع‌تر شدن گران‌تر مي‌شوند. همچنين، به خاطر داشته باشيد كه به تجهيزات اضافي نيز نياز خواهيد داشت – مانند پرس حرارتي يا دستگاه برش – بنابراين كل سرمايه گذاري بسته شما بيشتر از هزينه چاپگر خواهد بود.
س: چاپگر سابليميشن رنگي چقدر دوام مي آورد؟
پاسخ: مانند هر چيز ديگري، هرچه كيفيت چاپگر شما بالاتر باشد، دوام بيشتري خواهد داشت. يك چاپگر سابليميشن رنگ با كيفيت بالا بايد 10 سال طول عمر داشته باشد.
س: مدت زمان ماندگاري مورد تصعيد شده با رنگ من چقدر است؟
پاسخ: از آنجايي كه فرآيند تصعيد شامل پيوند شيميايي جوهرها به يك ماده است، اقلام چاپ شده دائمي و قابل شستشو هستند. مقاومت در برابر محو شدن مي تواند از جوهر به جوهر ديگر متفاوت باشد و اين را بايد با يك متخصص در زمينه برنامه خود در ميان بگذاريد.
س: چگونه مي توانم بدانم كه يك آيتم براي چه مدت بايد تصعيد شود؟ و دماي چاپگر بايد چقدر باشد؟
پاسخ: اين ممكن است كمي آزمايش و خطا طول بكشد زيرا به محصولي كه شما سفارشي مي‌كنيد بستگي دارد. به طور معمول، زمان ها و دماهاي زير توصيه مي شود:
براي پارچه پلي استر – 400F به مدت 40 ثانيه
براي كالاهاي سخت – ما آزمايش مورد به مورد را توصيه مي كنيم
در صورت شك، با سازنده چاپگر يا تامين كننده محصول خود تماس بگيريد تا تنظيمات مناسب را براي اقلام خود دريافت كنيد.


برچسب: سابليميشن، چاپ سابليميشن ، جوهر سابليميشن، چاپ فوري، چاپ در مشهد، كاغذ سابليميشن، چاپ حامد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۳۸:۴۵ توسط:الهام مددي موضوع: نظرات (0)

چاپ سابليميشن چيست؟ – راهنماي نهايي (2020)

چاپ سابليميشن چيست؟ – راهنماي نهايي (2020)
چاپگر سابليميشن
چاپ سابليميشن چيست؟
دانلود PDF

آيا به دنبال محصولات چاپ شده اي هستيد كه ماندگاري طولاني داشته باشند و داراي رنگ هاي متمايز و كيفيت با وضوح بالا باشند؟ بهترين طراحي پوشاك گرافيكي، دكوراسيون منزل و نمايشگرهاي تبليغاتي از فرآيند تصعيد رنگ براي دستيابي به گرافيكي پر جنب و جوش و جاودانه استفاده مي كنند. بنابراين، چاپ سابليميشن چيست و چرا اينقدر موثر است؟
تمام اطلاعاتي كه بايد بدانيد در اين راهنماي جامع در اينجا موجود است.

فهرست مطالب:
چگونه كار مي كند؟
چه محصولاتي را مي توانيد تصعيد كنيد؟
فوايد آن چيست؟
معايب چيست؟
چگونه با انتقال حرارت مقايسه مي شود؟
چگونه با چاپ صفحه مقايسه مي شود؟
از چه نوع موادي مي توان استفاده كرد؟
پارچه
شيشه
پلاستيك
آلومينيوم و فلز
بوم
چوب
اكريليك
وينيل
نايلون
آيا به دنبال محصولات چاپ شده اي هستيد كه ماندگاري طولاني داشته باشند و داراي رنگ هاي متمايز و كيفيت با وضوح بالا باشند؟ بهترين طراحي پوشاك گرافيكي، دكوراسيون منزل و نمايشگرهاي تبليغاتي از فرآيند تصعيد رنگ براي دستيابي به گرافيكي پر جنب و جوش و جاودانه استفاده مي كنند. بنابراين، چاپ سابليميشن چيست و چرا اينقدر موثر است؟
تمام اطلاعاتي كه بايد بدانيد در اين راهنماي جامع در اينجا موجود است.

چاپگر سابليميشن
چرا چاپ سابليميشن را انتخاب كنيد؟
چاپ سابليميشن چيست؟
در حالي كه نام ممكن است اين فرآيند را پيچيده و تكنيكي به نظر برساند، در واقع درك آن بسيار ساده است.
تعريف تصعيد: زماني كه يك ماده جامد بدون عبور از مرحله مايع به گاز تبديل مي شود.
اين بدان معناست كه اثر هنري با استفاده از پرس حرارتي با دماي بالا در طي فرآيند چاپ تصعيد رنگ به يك شي در حالت گاز منتقل مي‌شود. اين روش با روش هاي سنتي چاپ متفاوت است زيرا مرحله مايع را دور مي زند. هيچ جوهري روي شي چاپ شده خشك نمي شود.

چگونه كار مي كند
تصوير ابتدا بر روي كاغذ چاپ منبع تزريق مي‌شود، و باعث ايجاد آشفتگي كمي مي‌شود و كل فرآيند را براي چاپ سابليميشن رنگ سريع و آسان مي‌كند. سپس از گرما براي انتقال تصوير از كاغذ تصعيد به يك جسم استفاده مي شود.
كسب و كارها و طراحان خانه از اين سبك چاپ براي ايجاد گرافيك روي لباس (تيشرت ، هودي ، لباس كار و…) و همچنين تابلو ها (كريستال ، تابلو فرش ، شاسي)، تزئينات منزل ( چاپ سنگ ، ساعت ، قاب عكس، بشقاب )، نمايشگاه هاي شركت و وسايل شخصي مانند چاپ ليوان ، پازل ، كوسن و… استفاده مي كنند.

چاپ سابليميشن رنگ براي مشاغل: روي چه محصولاتي مي توانيد چاپ كنيد؟
در زير ليستي از اقلام سودآوري كه كسب‌وكارها آن‌ها را تصعيد مي‌كنند آمده است:
بسترهاي سفت و سخت – اشيايي كه داراي پليمر هستند كه شامل اقلام غير پارچه اي مانند شيشه، پلاستيك، فايبرگلاس و آلومينيوم هستند. اينها محصولاتي هستند كه مانند پارچه ها قابل خم شدن نيستند.
محصولات سفت و سخت خالي – بسياري از اين مواد براي خريد عمده با قيمت عمده در دسترس هستند، مانند ماوس پد سفارشي، قاب تلفن همراه و ظروف نوشيدني. آنها گاهي اوقات به عنوان “blank” ناميده مي شوند، كه محصولاتي بدون طرح يا چاپ هستند تا بتوان شخصي سازي را اضافه كرد.
پارچه هاي پلي استر – يكي از محبوب ترين اقلام براي رنگرزي سابليميت. آنها به دو نوع تقسيم مي شوند:
بافتني: محصولات پلي استري كه در محيط طبيعي خود آويزان و جاري مي شوند، مانند تيشرت ، لباس ، پرچم ، بنر، و روميزي چاپ شده سفارشي.
بافته شده: محصولات بادوام تر مانند كيف هاي سفارشي، پس زمينه هاي پارچه اي و چادرهاي سفارشي.
دكور خانه – فرآيند رنگرزي اغلب توسط مشاغلي كه به طراحان داخلي مي فروشند استفاده مي شود. وسايل دكوري مانند كاشي‌هاي سراميكي براي حمام‌ها، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، ساعت ، بشقاب ، فرش ، قاب كريستال و غيره انتخابي محبوب هستند.
چاپ عكس – مسلما بهترين راه براي توليد تصاوير عكاسي با بالاترين كيفيت بر روي بوم، آهن ربا و پوشاك است.

چاپ سابليميشن چيست
چه چيزي نياز داريد؟
براي ايجاد اين نوع چاپ، پنج ابزار ضروري مورد نياز است.

1. چاپگر سابليميشن
اول از همه، مهمترين مورد چاپگر جوهر سابليميشن است. اين نوع فناوري هم براي مصارف خانگي و هم در كارخانه ايجاد مي شود. همين چند سال پيش، اين دستگاه هاي سابليميشن بسيار گران بودند. با افزايش تقاضا براي محصولات چاپي، قيمت اين نوع چاپگرها به ميزان قابل توجهي كاهش يافته است. برندهاي معروف چاپگرهاي سابليميشن عبارتند از Mimaki، Mutoh و Durst.
چاپگر سابليميشن رنگ

چاپگر سابليميشن
2. كاغذ تصعيد
با چاپگر سابليميشن، مي توان هر رنگ طيفي را ايجاد كرد و روي كاغذ چاپ مناسب دستگاه منتقل كرد. به اين نوع كاغذ، كاغذ سابليميشن يا كاغذ انتقال مي گويند. مي توان يك اثر هنري شخصي، يك لوگوي سفارشي، يك عكس خانوادگي يا هر طرحي را كه براي استفاده از آن مورد نظر است، مانند كاغذ اداري، روي كاغذ چاپ كرد.

3. كامپيوتر و نرم افزار RIP
برخي از چاپگرهاي سابليميشن شامل نرم‌افزاري هستند كه براي تنظيم آنچه چاپ مي‌شود ضروري است. اين برنامه هاي كامپيوتري نرم افزار RIP ناميده مي شوند كه مخفف عبارت Raster Image Processor است. همه چاپگرها شامل اين افزودني نيستند، اما RIP را مي توان جداگانه خريداري كرد. لازم به تاكيد است كه نرم افزار بايد با نوع چاپگر مورد استفاده سازگار باشد.

4. مكانيسم برش
ساير موارد توصيه شده براي تصعيد عبارتند از يك دستگاه برش، خواه چاقو يا تيغه چرخشي. اين مورد هنگام ايجاد اقلام پارچه اصلي لازم است. برخي از محصولات برش هستند كه شامل بيش از يك گزينه در يك سيستم هستند آنها براي پاسخگويي به همه نيازها همچنين يك چرخ خياطي براي پر كردن مواد لازم است. اين به ويژه هنگام ايجاد فريم هاي SEG (يا Silicone Edge Graphic) ضروري است.

5. نوع پرس حرارتي
يكي ديگر از موارد ضروري براي چاپ، پرس حرارتي است كه مرحله بعدي فرآيند سابليميشن پس از چاپ است. مانند چاپگر، انتقال سابليميشن در اندازه‌ها، مدل‌ها و قيمت‌هاي متنوعي عرضه مي‌شود كه متناسب با همه نيازها باشد. عملكرد پرس حرارتي اين است كه طرح را از كاغذ سابليميشن بر روي مواد درخواستي مانند چاپ روي ليوان ، تيشرت و تابلو فرش جدا مي كند. با انجام اين كار، يك آيتم با تصوير واضح تر ايجاد مي كند كه در برابر محو شدن مقاوم است و در طولاني مدت آن را بادوام تر مي كند.
وقتي صحبت از تصعيد رنگ مي شود، چهار نوع انتقال تصعيد وجود دارد كه مي توان از آنها استفاده كرد:
Calendar Heat Press
هنگام چاپ سابليميشن بر روي متريال بزرگتر، هرچند نرمتر، مانند تابلوهاي پارچه يا تابلو فرش، پرس حرارتي انتخابي است. اين پرس بزرگتر است و قابليت چاپ روي لباس و همچنين بنر را دارد.
پرس حرارتي كوچك
در صورت تصعيد فقط روي اقلام كوچك، مانند ايجاد طرح روي ظروف آشپزخانه مانند بشقاب ، ماگ يا فنجان ، يك پرس حرارتي كوچك پيشنهاد مي شود. اين پرس فضاي زيادي را اشغال نمي كند و مي تواند انواع مختلفي از اقلام را در خود جاي دهد.

پرس حرارتي تخت
براي مواد سخت‌تر، مانند كاشي‌هاي كف و تزئينات مشابه خانه مانند سنگ تزئيني ، قاب كريستال، پرس حرارتي تخت براي تصعيد توصيه مي‌شود. اين نوع پرس همه كاره است و براي چاپ روي لباس نيز مناسب است.
پرس حرارتي خلاء سه بعدي
در نهايت، اگر با اجسام كوچك‌تر با شكل‌ها و لبه‌هاي متنوع‌تر سروكار داريد، يك پرس حرارتي خلاء سه بعدي راه حلي است. اين نوع دستگاه براي تصعيد بر روي سطوحي طراحي شده است كه صاف نيستند و زمينه چاپ را به روي طيف وسيع تري از محصولات باز مي كند.

مزاياي چاپ سابليميشن چيست؟
معامله اينجاست:
اگر كسي خواهان بهترين ظاهر چاپ شده باشد، تصعيد رنگ راه حل است.
با استفاده از اين روش، تصاوير پس از چندين بار استفاده ترك نمي خورند و فرسوده نمي شوند و تصاوير بصري تا زماني كه لازم باشد دوام خواهند داشت.
اين براي استفاده با مواردي كه در طول زمان به طور مداوم استفاده مي شوند بسيار مهم است. اقلام روزمره مانند ماوس پد، ظروف آشپزخانه و پيراهن هاي سفارشي از اين نوع چاپ سود مي برند. اين امر به ويژه در مورد پوشاك و ملافه صدق مي كند، زيرا مي توان آنها را به طور منظم بدون ترس از مخدوش شدن ظاهر آنها شست.
همانطور كه قبلا ذكر شد، سابليميشن رنگ را مي توان روي پارچه هايي انجام داد، كه محدوديت چاپ صرفاً انتقال حرارت است. اگر كسي واقعاً در موردي كه مي‌خواهد روي آن چاپ كند، خلاق باشد، مانند ايجاد پازل يا جاكليدي شخصي، سابليميشن رنگ گزينه اصلي انتخاب است. فرصت‌هاي چاپ بي‌شماري را براي كاردستي و ارائه‌هاي تجاري كه در آن سفارشي‌سازي يك امتياز است، به‌كار مي‌برد.

پرينتر ليزري
معايب چاپ سابليميشن چيست؟
اشكال عمده اين نوع چاپ سابليميشن گران بودن آن است. در حالي كه چاپگرهاي سابليميشن رنگ براي مصارف خانگي و همچنين حرفه اي ساخته مي شوند، قيمت آن ها براي يك خانه كوچك حدود 300 دلار است و براي يك محصول پيشرفته تر تا 600 دلار مي رسد.
براي چاپگرهاي بزرگتر براي توليد انبوه، مي توانند تا 10000 دلار هزينه داشته باشند. با اين حال، به خاطر داشته باشيد كه اين شيب بسيار كمتري نسبت به چند سال پيش است، اما بايد به خاطر داشت كه اين فقط براي چاپگر است.
ساير محصولات مورد نياز شامل پرس حرارتي و كاغذ چاپ است كه مي تواند هزينه را به ميزان قابل توجهي افزايش دهد. قيمت پرس هاي حرارتي خوب مي تواند بين 150 تا 500 دلار باشد و كاغذ سابليميشن مورد استفاده براي چاپگر بسته به ميزان نياز شما مي تواند بيش از 100 دلار ارزش داشته باشد.
كاغذ چاپ نيز بر خلاف ماشين هاي مورد استفاده بايد كم خريداري شود. لازم به ذكر است كه قيمت اين تجهيزات در دراز مدت در مورد كيفيت چاپ ارزش آن را دارد.
نكته قابل توجه ديگر، همانطور كه قبلا بيان شد، اين است كه اين نوع چاپ را بيشتر مي توان روي پارچه هاي پلي استر انجام داد. براي بهترين نتيجه بايد 100% پلي استر باشند. اگر مي‌خواهيد روي اقلامي كه از پارچه ساخته نشده‌اند چاپ كنيد، بايد آن‌ها را چند لايه پوشش دهيد تا فرآيند كارآمدتر باشد.

تصعيد رنگ در مقابل انتقال حرارت
تفاوت بين تصعيد و انتقال حرارت چيست؟ اين دو نوع چاپ را مي توان به دليل شباهت هاي استفاده از پرس هاي حرارتي با يكديگر اشتباه گرفت، اما تفاوت ها بسيار زياد است:

تفاوت هاي انتقال حرارت
كاغذ انتقال
تفاوت اصلي اين است كه كاغذ انتقال گرما وقتي با پرس اعمال مي شود، طرح را پوششي اضافه بر روي مواد پارچه مي كند. به كالاهاي ارزان و گران قيمتي كه در مغازه هاي توريستي هنگام رفتن به ساحل مي بينيد فكر كنيد. كاغذ بسيار ارزان است، اما به اين دليل است كه كيفيت كاغذ سابليميشن را ندارد.

پارچه هاي قابل چاپ
انتقال حرارت را مي توان بر روي انواع وسيع تري از پارچه ها استفاده كرد و هزينه كمتري دارد، اما نتيجه به اندازه زماني كه از سابليميشن استفاده مي شود، پر جنب و جوش به نظر نمي رسد. انتقال حرارت نيز مي تواند با گذشت زمان با ترك خوردن و محو شدن كيفيت آن كاهش يابد. به همين دليل است كه اكثر شركت ها استفاده از سابليميشن را ترجيح مي دهند.

كاغذ انتقال تصعيد
كاغذ انتقال سابليميشن نتيجه اي ايجاد مي كند كه به نظر مي رسد بخشي از پارچه يا جسم سفت و سخت است. اين طرح به طور كامل در الياف يا موادي كه روي آن چاپ مي كنيد تزريق مي شود، به اين معني كه به مرور زمان از بين نمي رود يا ترك نمي خورد. به نظر نمي رسد كه برچسب ارزان تري با حرارت روي مواد فشرده شده باشد. نتيجه نهايي باورنكردني است.

تصعيد در مقابل چاپ اسكرين سنتي
فرآيند چاپ روي صفحه
فرآيند چاپ روي صفحه شامل استفاده از يك شابلون مشبك است كه جوهر را روي پارچه فشار مي‌دهد. اين كار معمولا با تي شرت و ساير لباس هاي پارچه اي انجام مي شود. چاپ روي صفحه گران نيست اما براي هر طرح مورد نياز و براي هر رنگ استفاده شده به يك شابلون جديد نياز دارد.

از آنجايي كه اين يك استنسيل است، گرافيك ها معمولاً ساده و با رنگ هاي متفاوت بسيار ساده نگه داشته مي شوند. اين مانند نحوه استفاده از شابلون ها براي طراحي است، فضاي زيادي براي طرح هاي مختلف و پيچيده تر وجود ندارد. استفاده از چاپ سابليميشن رنگ فرصت بيشتري براي طرح هاي خلاقانه و رنگارنگ فراهم مي كند.

چاپ روي پارچه
پارچه هاي قابل چاپ
در حالي كه تصعيد بايد با اقلام پلي استر يا پلي استر انجام شود، در صورتي كه سطح صاف باشد، چاپ روي صفحه را مي توان روي هر چيزي اعمال كرد. در حالي كه اين كار در را براي پارچه‌ هاي بيشتري مانند پنبه باز مي‌كند، چاپ روي صفحه معمولاً روي سطوح سفت‌تر مانند ليوان‌ها يا كاشي‌هاي بافت‌دار انجام نمي‌شود.

اين به اين دليل است كه براي بهترين نتايج به سطح صاف‌تري نياز است، در غير اين صورت ممكن است تصوير مخدوش شود. به همين دليل است كه اين نوع چاپ معمولاً روي لباس انجام مي شود و معمولاً محدود به طرح هايي با استفاده از يك رنگ است. از سوي ديگر، سابليميشن زماني به بهترين وجه از بين مي‌رود كه از رنگ بيشتري استفاده شود و طرح‌ها بسيار جزئي باشند.

چرا چاپ سابليميشن بهتر است؟
سابليميشن فضاي بيشتري را براي خلاقيت و طرح هاي منحصر به فرد ارائه مي دهد كه از چاپ تمام رنگي استفاده مي كنند. زمينه آنچه كه مي توان روي آن چاپ كرد نيز در مقايسه با چاپ روي صفحه سريعتر است. براي طراحي هاي سريع و ساده تر، چاپ روي صفحه مي تواند مفيد باشد. اما، در بيشتر موارد، سابليميشن در بيشتر موارد گزينه بهتري است.

چه موادي را مي توان تصعيد كرد؟
من نمي توانم به اندازه كافي بر اين موضوع تأكيد كنم.
سابليميشن رنگ يك فرآيند چاپ بسيار موثر است كه گرافيكي در سطح متخصص ايجاد مي كند، اما محدوديت هايي براي استفاده از آن وجود دارد.
توجه به اين نكته بسيار مهم است كه سابليميشن رنگ بايد با پلي استر يا مواد روكش شده با پلي استر استفاده شود. در حالي كه اين مي تواند محدود به نوع پارچه هايي باشد كه مي توان اعمال كرد، زمينه را براي فرصت هاي غير پارچه اي ديگر مانند نمايشگاه هاي تجاري، كاشي ها و كالاهاي ورزشي باز مي گذارد.
هنگام استفاده از ساير فرآيندهاي چاپ معروف، انتقال حرارت و چاپ روي صفحه، نمي توان روي اين مواد چاپ كرد.
برخي از مواد پوشش داده شده با پلي استر در هنگام استفاده از روش تصعيد نياز به تكنيك هاي متفاوتي دارند.

چاپ سابليميشن روي پارچه
هنگام استفاده از سابليميشن رنگ روي پارچه‌ها براي مواردي مانند تي شرت، لباس، روميزي، چادر سفارشي و غيره چيزهاي زيادي بايد ياد بگيريد. طرح‌هاي “سرتاسر” كه در آن يك الگو يا تصوير كل چاپ را پوشش مي‌دهد، گزينه محبوبي در هنگام استفاده است. اين فرآيند، زيرا انجام آن آسان است.
برخي از موانعي كه ممكن است هنگام چاپ روي پارچه رخ دهد اين است كه چين هاي سفيد تصادفي روي پارچه چاپ شده ظاهر مي شوند. اين معمولاً به دليل تنظيم نكردن صحيح كاغذ ترانسفر است كه باعث تا شدن يا خيس شدن آن مي شود. هنگام تنظيم چاپ براي تصعيد بايد مراقب بود.
همچنين، اگر شخصي بخواهد گرافيكش كمي بافت داشته باشد، اين نوع چاپ انتخاب مناسبي نيست، زيرا براي تكرار ظاهر است، نه احساس. هنگام انتخاب طرحي كه روي پيراهن ظاهر مي شود، بايد بهترين قضاوت خود را به كار گيرد.

چاپ سابليميشن روي شيشه
از آنجايي كه شيشه مي تواند به راحتي بشكند، مهم است كه هنگام استفاده از چاپ سابليميشن رنگ، احتياط بيشتري انجام شود. پرس حرارتي بايد با دقت استفاده شود. پد پرس حرارتي مي تواند پوشش اضافي براي شيشه ايجاد كند، اما اين مورد نياز نيست.
نكته ديگري كه هنگام چاپ روي شيشه بايد به خاطر داشت اين است كه نحوه گرم شدن شيشه با پارچه هاي معمولي كه اغلب استفاده مي شود متفاوت است. گاهي اوقات، گرما مي‌تواند باعث مه‌آلود شدن بخش‌هاي چاپ شود، بنابراين مي‌توان از نيم‌تن‌ها براي پوشش اين موضوع استفاده كرد.
راه حل ديگر براي مشكل استفاده از متريال بافتي است كه تصوير واضح تري را به جا مي گذارد. چيزي كه اين رويكرد را متفاوت مي كند اين است كه جوهر بايد به سبك خواندن درست تصعيد شود، زيرا چاپ به پشت شيشه منتقل مي شود و از طرف ديگر مشاهده مي شود. ساير مواد نياز دارند كه تصوير در قالب تصوير آينه اي تصعيد شود.

چاپ سابليميشن روي پلاستيك
چاپ روي مواد پلاستيكي مي تواند به نوع متفاوتي از فناوري نياز داشته باشد. در حالي كه پرس حرارتي مورد استفاده براي پارچه ها و ساير سطوح صاف تر، يك پرس تخت است، اگر يك شي سه بعدي در حال چاپ روي آن باشد، به جاي آن به پرس فر نياز است.
تغيير ديگر اين است كه تصوير به جاي كاغذ روي فيلم چاپ مي‌شود، كه نسبت به شيئي كه روي آن چاپ مي‌شود شكل پذيرتر است.
آخرين چيزي كه بايد در نظر گرفت اين است كه مورد بايد ab باشد تا حدود 400 درجه فارنهايت گرما را بدون خراب شدن تحمل كند. اين مي تواند در محصولات پلاستيكي نادرتر از پارچه ها و شيشه باشد.

چاپ سابليميشن روي آلومينيوم و فلز
استفاده از اقلام آلومينيومي يا فلزي مي تواند يك تصوير چاپ شده بسيار پويا ايجاد كند. انتخاب مواد با كيفيت بالا براي چاپ بهترين نتايج را ارائه مي دهد.
براي زيباترين جلوه، بايد يك چاپگر سابليميشن كارآمد خريداري كرد. يكي با تنظيم 8 رنگ توصيه مي شود.
چيزي كه بايد در نظر داشت اين است كه معمولاً فلزات در هنگام چاپ به جاي اينكه در زير آن قرار گيرند در بالاي كاغذ انتقال سابليميشن قرار مي گيرند. مطمئن شويد كه تصوير بدون استفاده از نوار حرارتي به درستي روي مواد قرار مي گيرد.
به طور كلي، بايد مطمئن بود كه گرما مستقيماً فلز و كاغذ را لمس مي كند.

چاپ سابليميشن روي بوم
تفاوت اصلي هنگام استفاده از سابليميشن رنگ روي بوم ها اين است كه بوم ها را مي توان به صورت كشيده طراحي كرد. اين فرآيند “گالري راپ” ناميده مي شود، كه زماني است كه چاپ بوم در اطراف طرفين تا پشت قاب چرخانده مي شود تا ابزارهاي مورد استفاده در ايمن سازي بوم توسط بينندگان ديده نشود.
بايد در نظر داشت كه كناره ها قابل مشاهده خواهند بود و همچنين بايد با ادامه تصوير جلو يا تكرار همان تصوير روي آن چاپ شوند. اگر از اين سبك بسته بندي گالري استفاده مي كنيد، پس متريال بوم بايد بزرگتر از قاب آن باشد تا بتواند به راحتي كشيده شود.
هنگام آماده شدن براي استفاده از پرس حرارتي، بسيار مهم است كه از تميز بودن مواد اطمينان حاصل كنيد. اين كار را مي توان با استفاده از غلتك پرز انجام داد.

چاپ سابليميشن روي چوب
فناوري چاپ تصعيد شده حتي به اقلام چوبي نيز گسترش يافته است، كه زمينه را براي آنچه مي توان روي آن چاپ كرد بازتر مي كند. در حالي كه چوب حاوي پلي استر نيست، مانند بسياري از محصولات ديگر، مي توان آن را با يك ماده پلي با استفاده از غلتك و حرارت پوشش داد.
هنگامي كه اين كار انجام مي شود، تكميل فرآيند تصعيد مشابه كار با ساير مواد پلي استر است. پوشش ممكن است اجازه دهد كه پرس حرارتي در دماي كمتري نسبت به 400⁰ استاندارد بيشتر محصولات ديگر استفاده شود. هنگام استفاده از پوشش خاصي روي چوب بايد به اين موضوع توجه كرد.

چاپ سابليميشن روي اكريليك
در حالي كه اكريليك بر پايه پلي استر نيست، محصولي به نام سابليميشن اكريليك وجود دارد كه مي تواند براي فرآيند تصعيد رنگ استفاده شود. اين محصول را مي توان با پرس حرارتي معمولي و كاغذ انتقال بدون خراب شدن استفاده كرد. سابليميشن اكريليك در سايت ها و فروشگاه هايي كه مواد و ماشين آلات چاپ را مي فروشند به فروش مي رسد.

چاپ سابليميشن روي وينيل
فرآيند تصعيد وينيل تقريباً مانند ساير مواد انجام مي شود. تفاوت اصلي با وينيل اين است كه در محصولاتي كه به شكل برش خورده هستند استفاده مي شود.
اين اغلب در مورد محصولاتي كه از چسب هاي چسبنده استفاده مي كنند، مانند برگردان هاي ديوار و زمين، صدق مي كند. قبل از استفاده از چاپگر سابليميشن، اين كار با برش سيلوئت تصوير مورد نظر روي فايل طراحي انجام مي شود.
وقتي زمان تصعيد فرا مي رسد، وينيل به شكل مناسب بريده مي شود. برش بايد نزديك به لبه هاي چاپ انجام شود. بسته به اندازه، مي توان بيش از يك محصول وينيل را به طور همزمان چاپ كرد و جداگانه برش داد.

چاپ سابليميشن روي نايلون
اين سخت ترين ماده براي چاپ تصعيد رنگ است. انواع مختلفي از نايلون وجود دارد كه هر كدام واكنش متفاوتي به فرآيند تصعيد دارند. نايلون بيشتر براي منسوجات استفاده مي شود.
چيزي كه بايد در مورد چاپ نايلون در نظر داشت اين است كه بايد آزمايش شود تا ببينيم جذاب ترين نتيجه چيست. نتايج منحصر به فردي براي طيف گسترده اي از گزينه هاي موجود وجود دارد. يك نكته مفيد اين است كه از دماي گرمايش كمتر استفاده كنيد.

چرا چاپ سابليميشن رنگي را انتخاب كنيم؟
نگاه كنيد، تصعيد رنگ ممكن است هزينه بيشتري نسبت به چاپ انتقال حرارت داشته باشد، اما تصوير بهتري ايجاد مي‌كند كه مي‌توان براي سال‌ها از آن استفاده كرد.
گزينه هايي كه مي توان روي آن چاپ كرد بسيار گسترده تر از ساير روش هاي چاپ مقرون به صرفه است و فضاي بيشتري براي نوآوري باقي مي گذارد.
اگر چيزي مي خواهيد كه نياز به استفاده در مدت زمان كوتاهي داشته باشد، مي توان چيزي مانند انتقال حرارت را توصيه كرد.
با اين حال، اگر به دنبال چاپ چيزي هستيد كه قرار است براي مدت طولاني نگهداري شود، و قصد داريد آن را بشوييد تا آن را در شرايط بكر نگه داريد، سابليميشن رنگ بهترين گزينه است.
چه در حال برنامه ريزي براي استفاده از تصعيد براي ساختن ايده هاي خود باشيد، چه اگر به دنبال محصولات با كيفيت هستيد، اين اطلاعات بايد براي يافتن آنچه به دنبال آن هستيد مفيد باشد.


برچسب: چاپ حرارتي، چاپ روي اجسام، چاپ سابليميشن، چاپ انتقال، چاپ در مشهد، مزاياي سابليميشن، معايب سابليميشن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۲۴:۰۴ توسط:الهام مددي موضوع: نظرات (0)

چاپ تيشرت ليبلي

چاپ تيشرت ليبلي

يكي از روشهاي رايج چاپ تيشرت با استفاده از ليبل مي باشد. در اين روش طرح مورد نظر بر روي ليبل چاپ شده و به تيشرت منتقل مي گردد. نگراني اكثر افراد از چاپ تيشرت ليبلي لمس ليبل مي باشد كه از زيبايي كار كم نكند. در اين مقاله قصد داريم به آموزش چاپ تيشرت ليبلي بپردازيم و مزايا و معايب آن را به شما ياداور شويم.

چاپ روي تيشرت با روش هاي متفاوتي انجام مي گيرد كه هدف ما توضيح نكاتي درباره چاپ تيشرت ليبلي مي باشد.

چاپ روي تيشرت ليبلي بيشتر روي تيشرت هاي پنبه اي بدون پلي استر انجام مي شود. تي شرت هايي كه جنس آن ها نخ پنبه مي باشد را نمي توان به صورت مستقيم روي آن ها چاپ كرد. براي چاپ روي تيشرت هاي پنبه اي چندين راهنكار متفاوت وجود دارد.

يكي از راههكارها چاپ سيلك مي باشد كه مي توانيد طرح مورد نظر خود را روي تيشرت چاپ داشته باشيد. چاپ تيشرت ليبلي بسيار گسترده مي باشد و شما مي توانيد با توجه به شرايط و توان مالي خود يكي از متدهاي چاپ تيشرت را انتخاب نماييد.

 


روش اول- چاپ سابليميشن:

يكي از تكنيهاي رايج و پرطرفدار چاپ تيشرت به روش سابليميشن مي باشد كه قابليت چاپ عكس روي تيشرت را داراست. در اين روش چاپ امكان چاپ هر نوع تصوير، لوگو و متن روي تيشرت وجود دارد. تيشرت هاي چاپي داراي كيفيت بسيار بالايي مي باشند.

 


در تيشرت هاي سفيد و ملانژ به جاي رنگ سفيد از رنگ زمينه تيشرت استفاده مي شود ولي در تيشرت مشكي قابليت چاپ روي تيشرت به صورت مستقيم وجود ندارد. به همين خاطر بايد عكس و طرح روي يك كاغذ چاپ شود و به برچسب يا ليبل تصوير منتقل گردد و روي تيشرت قرار بگيرد.

هيچ نگراني بابت كيفيت تصاوير چاپ شده وجود ندارد و تصاوير به همان زيبايي كه در تيشرت هاي رنگ روشن چاپ ميشود موجود هستند ولي يك لايه نازك به نام ليبل روي تيشرت قرار مي گيرد.

 


مزايا:

امكان چاپ هر نوع عكس يا تصوير روي تيشرت با بالاترين كيفيت چاپ

 


معايب:

لمس يك برچسب روي تيشرت

 


چاپ روي تيشرت

روش دوم- چاپ ليبل:

مي توانيد طرح مورد نظر خورد را روي ليبل كاغذي چاپ نماييد و سپس در دماي 160 درجه به مدت 10 ثانيه بر روي تيشرت بچسبانيد.

مزايا:

مزيت اين روش هزينه چاپ ارازتر آن نسبت به ساير روش هاي چاپ مي باشد كه نياز به تجهيزات گران قيمت ندارد و به راحتي مي توانيد يك چاپ تيشرت فوري با كمترين قيمت چاپ تيشرت داشته باشيد.

 


معايب:

ماندگاري بسيار پايين اين روش استفاده از اين روش را ناكارامد كرده زيرا بعد از مدت كوتاهي طرح شما كم رنگ شده و اثري از طرح باقي نمي ماند. يكي از اصلي ترين معايب اين روش كاغذ چسبيده شده به تيشرت مي باشد كه حس جالبي را منتقل نمي كند.

اين تيشرت ها بيشتر زماني استفاده مي شوند كه به يك چاپ فوري، با كمترين هزينه نياز داريد و ماندگاري اين روش بسيار پايين تر مي باشد. لذا براي موارد يك بار مصرف و ارزان استفاده مي گردد.

 


روش سوم – چاپ كاتري:

نوع ديگر چاپ تيشرت به روش ليبلي چاپ طرح تك رنگ مي باشد كه مي توانيد طرح خود را با استفاده از دستگاه كاتر دور بري كنيد و روي تيشرت قرار دهيد.

 


مزايا:

به راحتي مي توانيد بدون هيچ بكگراندي طرح خود را روي تيشرت چاپ نماييد. ديگر مزيت اين روش اين است كه ماندگاري رنگ و طرح بسيار بالا مي باشد. هزينه چاپ روي تيشرت در اين روش نسبت به ساير روش ها مناسب تر مي باشد. در اين چاپ برجستگي زيادي قابل لمس نيست و ضخامت طرح از باقي روش ها كمتر مي باشد. فقط هر طرح با يك رنگ قابل استفاده مي باشد.

 


معايب:

عيب اصلي اين روش تك رنگ بودن چاپ تيشرت مي باشد. شما بايد از يك رنگ خاص استفاده كنيد البته ميتوانيد از تفكيك رنگ ها جدا از هم نيز استفاده كنيد.

 

 

 

روش چهارم- چاپ كاتر پلاتر:

چاپ كاتر پلاتر نوع ديگري از روش چاپ تيشرت ليبلي مي باشد. شما مي توانيد طرح خود را با استفاده از دستگاه دورگيري كرده و طرح چاپ شده را چاپ نماييد.

 


مزايا:

به راحتي ميتوانيد با اين روش هر طرح و رنگي را كه مي خواهيد روي هر نوع تيشرت چاپ نماييد. بدون محدوديت در رنگ و طرح و در اين روش شما پس زمينه نداريد.

 


معايب:

اين روش چاپ روي تيشرت نسبت به ساير روش ها از هزينه بالاتري برخوردار مي باشد. مدت زمان آماده سازي در اين روش نسبت به ساير روشها بيشتر است و مناسب كارهاي فوري نيست

 


چاپ تيشرت

چاپ حامد ارائه دهنده خدمات آنلاين:

 


چاپ ليوان . چاپ تيشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ كوسن . چاپ ساعت . چاپ كريستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

و… را با بالاترين كيفيت و مناسب ترين قيمت براي شما عزيزان فراهم آورده است. ميتوانيد سفارشات آنلاين خود را براي ما ارسال نموده تا درب منزل تحويل بگيريد

 


اشتراك‌گذاري اين:


برچسب: چاپ ، چاپ تيشرت، چاپ روي تيشرت، چاپ عكس روي تيشرت، چاپ تيشرت در مشهد، چاپ در مشهد، چاپ فوري،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۰:۰۳ توسط:الهام مددي موضوع: نظرات (0)

غذاهايي كه براي داشتن رابطه جنسي بهتر بايد بخوريد

براي سال‌ها، محققان و افراد عادي به طور يكسان خاطرنشان كرده‌اند كه وقتي شخصي شريك زندگي خود را از دست مي‌دهد، خطر مرگ و مير او به ميزان قابل توجهي افزايش مي‌يابد.

در گذشته، ما ممكن بود از اين به عنوان مرگ ناشي از يك قلب شكسته ياد كنيم. اين پديده چندين دهه است كه مورد بررسي قرار گرفته است.

براي مثال، محققاني كه از داده‌هاي يك جمعيت فنلاند استفاده كردند، يافته‌هاي خود را در سال 1987 منتشر كردند. آنها دريافتند كه "با همه علل طبيعي، مرگ و مير در طول هفته اول پس از مرگ همسر بيش از دو برابر ميزان مورد انتظار بود."

مطالعه ديگري كه در سال 1995 منتشر شد، به اين نتيجه رسيد كه پس از مرگ همسر، مرگ و مير "به طور قابل توجهي در مردان و زنان افزايش يافته است." اين افزايش 7 تا 12 ماه پس از سوگواري بارزتر بود.

اگر به تقويت سيستم ايمني خود فكر مي كنيد، كپسول پاورفيت  يكي از محصولاتي است كه مي­تواند به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات بيشتر و تهيه اين محصول به داروخانه اينترنتي مراجعه كنيد.

سوگواري و سيستم ايمني بدن

اكنون، يك نشريه ادبي تلاش كرده است تا يافته‌هاي قبلي را با هم پيوند دهد تا تصوير واضح‌تري از اين پديده ايجاد كند. به طور خاص، نويسندگان به اين موضوع علاقه داشتند كه چگونه سوگ و سوگواري ممكن است بر سيستم ايمني تأثير منفي بگذارد و در نتيجه خطر مرگ و مير را افزايش دهد.

نويسندگان، از دانشگاه آريزونا، در توسان، مقاله خود را در مجله Psychosomatic Medicine منتشر كردند.

محققان يك بررسي سيستماتيك از تحقيقات منتشر شده از سال 1977 تا كنون انجام دادند. در مجموع، 33 مطالعه درجه مورد نظر براي تجزيه و تحليل را داشتند و دانشمندان بر 13 مورد تمركز داشتند كه از بالاترين كيفيت برخوردار بودند.

وقتي از نويسندگان پرسيده شد كه چرا اين تحقيق را انجام داده‌اند، يكي از آنها يعني ليندزي نولز توضيح داد كه «شواهد قوي وجود دارد كه سوگ همسر باعث افزايش عوارض و خطر مرگ زودهنگام در زنان بيوه مي‌شود. با اين حال، ما هنوز كشف نكرده ايم كه چگونه استرس ناشي از سوگ بر سلامتي تأثير مي گذارد.

در اواخر دهه 1970 بود كه دانشمندان شروع به بررسي نقش سيستم ايمني در افزايش خطر مرگ و مير پس از سوگ كردند.

مقاله اي كه در سال 1977 در The Lancet منتشر شد، ادعا مي كند كه اولين مقاله اي است كه يك ناهنجاري در عملكرد سيستم ايمني بدن را پس از سوگ اندازه گيري مي كند.

در صورتي كه مشكلات خواب داريد مي توانيد از *** زير زباني واناتونين ملاتونين نورم لايف استفاده كنيد. ملاتونين نوعي هورمون است كه توسط بدن نيز توليد مي شود و خواب را تنظيم مي كند.

بررسي جديد شواهد

دانشمندان تشخيص دادند كه در افرادي كه سوگوار شده‌اند، سطوح التهاب افزايش پيدا كرده، بيان ژن سلول‌هاي ايمني بدن دچار مشكل شده و پاسخ‌هاي آنتي‌بادي به چالش‌هاي ايمني كاهش يافته است.

همه اين تغييرات هنگام تلاش براي درك اينكه چرا افرادي كه سوگوار شده‌اند در معرض خطر بيشتري براي مرگ هستند، مهم هستند. به عنوان مثال، دانشمندان از قبل مي‌دانند كه التهاب مزمن در طيف وسيعي از بيماري ها، از جمله چاقي، بيماري قلبي و ديابت نقش دارد.

نويسندگان همچنين به اين نتيجه رسيدند كه بين تأثيرات روانشناختي سوگواري - مانند غم و اندوه و افسردگي - و تأثير شديد سوگواري بر عملكرد سيستم ايمني ارتباط وجود دارد.

اين نوع تحقيق مهم است. هنوز فضايي از رمز و راز در مورد موضوع وجود دارد، بنابراين هر بينش جديدي حياتي است. دانشمندان مي‌دانند كه غم و اندوه خطر مرگ زودهنگام را افزايش مي‌دهد، بنابراين درك آنچه كه بر اساس فيزيولوژيكي اتفاق مي‌افتد مي‌تواند به راهنمايي پزشكان در مورد نحوه رفتار با اين افراد در آينده كمك كند.

اگرچه اين خط تحقيق سابقه طولاني دارد، اما هنوز شكاف هاي زيادي وجود دارد كه دانشمندان بايد با تحقيقات جديد پر كنند.

همانطور كه نويسندگان توضيح مي دهند، نياز زيادي به مطالعات طولي بزرگ وجود دارد. به عنوان مثال، اگر محققان بتوانند مشخصات ايمني فرد را قبل از وقوع سوگ و در سراسر عواقب آن ارزيابي كنند، اين امر عمق اطلاعات بسيار مورد نياز را ارائه خواهد كرد. البته اين رويكرد به منابع زيادي نياز دارد.


برچسب: سوگواري چگونه بر سيستم ايمني بدن تأثير مي گذارد؟،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۷:۴۹ توسط:الهام مددي موضوع: نظرات (0)