ماگ،ليوان ماگ،ليوان

مرکز تخصصی چاپ آنلاین حامد

كدام روش بهترين ليوان را به شما مي دهد؟

كدام روش تزئين بهترين ليوان را به شما مي دهد؟
چاپ حامد مفتخر است كه برخي از كارآمدترين ماشين آلات چاپ از اروپا را در اختيار دارد. با درك نيازهاي مشتريان، از طيف وسيعي از بهترين روش هاي چاپ ليوان استفاده مي كنيم تا از نتيجه عالي اطمينان حاصل كنيم.
در اينجا خلاصه اي از چاپ هاي مختلفي كه قابل انجام است آورده شده است:

روش چاپ بهترين ليوان
چاپ مستقيم روي صفحه
اين محبوب ترين روش مورد استفاده براي طراحي هاي ساده و اغلب مقرون به صرفه ترين است. براي چاپ ليوان به صورت عمده ايده آل است زيرا تصوير را مستقيماً و به سرعت روي بدنه ليوان منتقل مي كند.
در روش چاپ مستقيم، يك تصوير، مستقيماً روي بدنه چرخان ليوان چاپ مي شود. اين فرآيند زماني آغاز مي شود كه طرحي از مشتري دريافت شود. گرافيك برداري (انواع فايل .eps) به عنوان بخشي از فرآيند سفارش مورد نياز است تا اطمينان حاصل شود كه طرح ها داراي لبه هاي صاف هستند و pixilation را نشان نمي دهند. طرح ها به رنگ هاي خط جداگانه تقسيم مي شوند، كه سپس به صفحه هاي مختلف براي اين فرآيند تبديل مي شوند. رنگ‌هاي جداگانه‌اي كه توسط هر صفحه نمايش در فرآيند مستقيم ارائه مي‌شود، تصاوير رنگي روشن و قوي را ارائه مي‌كند – به ويژه روي سطوح لعاب براق اكثر ليوان‌هاي سفالي و استخواني چيني.
صفحه نمايش، زماني كه در دستگاه قرار مي گيرد و كاملاً تراز مي شود، در هر پاس يك رنگ ارائه مي دهد. قبل از چاپ هر رنگ بعدي، ظرف حدود 24 ساعت مي ماند تا خشك شود تا سفت شود. رنگ ها ممكن است در كنار يكديگر قرار بگيرند، اما به جز سياه، هيچ رنگي ممكن است به عنوان يك قاعده روي هم قرار نگيرد. اين يك عنصر مهم است كه بايد بدانيد، زيرا زماني كه لعاب ها براي پخت نهايي در كوره قرار مي گيرند، به طور موقت مذاب مي شوند و ممكن است ادغام شوند، كه ممكن است يك تركيب رنگ غيرقابل قبول ايجاد كند.
هر رنگ بايد در جاي خود و مستقل از هر رنگ مجاور باقي بماند. پس از شليك، هر ظروف از نظر كيفيت بررسي مي شود، جعبه بندي مي شود و آماده براي جمع آوري حامل يا مشتري قرار مي گيرد.

چاپ انتقالي يا ليتو
اين فرآيند زماني استفاده مي شود كه طرح ها كمي جزئيات بيشتري داشته باشند و نياز به لمس انسان داشته باشند. طرح بر روي كاغذ چاپ مي شود، صفحه نمايش داده مي شود و سپس با دست با دقت روي ليوان جداگانه منتقل مي شود. اگر ليوان شكل پيچيده اي داشته باشد يا اگر بايد دور ليوان بپيچد، اين ايده آل است. همچنين داراي طيف رنگي گسترده تري نسبت به چاپ مستقيم روي صفحه است.
براي سطوحي مانند انحناي ظريف قهوه جوش يا لبه برخي از ليوان هاي چيني استخواني كه به شكل هاي معمولي قابل چاپ نيستند، از چاپ ترانسفر استفاده مي شود. اين فرآيند يك تصوير دقيق و خوب با چاپ با دقت ثبت شده را تضمين مي كند كه مي تواند تقريباً روي هر سطحي چسبانده شود.
جداسازي رنگ ها روي صفحه نمايش قرار مي گيرد و روي كاغذ مخصوص با روكش مومي چاپ مي شود. رنگ روي سطح موم قرار مي گيرد و رول يا فشرده نمي شود. پس از اتمام چاپ و پس از زمان خشك شدن، يك پوشش نهايي شفاف وجود دارد كه كل چاپ را پوشش مي دهد. اين به عنوان پوشش شناخته مي شود، در اصل يك لايه ژلاتيني است كه چاپ را كنار هم نگه مي دارد.
هنگامي كه در آب گرم خيس مي شود، روكش و چاپ از سطح مومي دور مي شود و سپس مي توان آن را روي هر سطحي در موقعيتي قرار داد. اين فرآيند براي نشان پشت يا جلوي يك فنجان، طراحي كامل بسته بندي، عمق و لبه هاي بشقاب – حتي در داخل لبه يك ليوان مناسب است.

تمام كارهاي تمام رنگي و چاپ ها و طرح هاي به شدت ثبت شده بايد با استفاده از اين روش تزئين شوند. هنگامي كه ظروف براي پخت نهايي در كوره قرار مي گيرد، پوششي در حدود 400 درجه سانتيگراد تبخير مي شود و تزئينات لعابي روي سطح ظروف باقي مي ماند. با افزايش دماي كوره به 800 درجه سانتيگراد، لعاب ها در سطح لعاب ظروف ذوب مي شوند تا چاپ نهايي را تشكيل دهند.

چاپ تمام رنگي
چاپ تمام رنگي از چهار رنگ استفاده مي كند كه توسط اكثر نرم افزارها تشخيص داده مي شود، بنابراين مي توانيد در دفتر طراحي كنيد و مستقيماً چاپ نماييد. توصيه مي كنيم ابتدا طرح خود را چاپ كنيد زيرا بسته به مانيتور ممكن است رنگ  ها متفاوت باشد. رنگ ها به نام CMYK، تركيبي از زرد، سرخابي، نارنجي و مشكي شناخته مي شوند.
چاپ ديجيتال
اين روش فقط روي ليوان هاي سفيد استفاده مي شود. هزينه ها به حداقل مي رسد زيرا ما فقط براي طراحي هزينه مي گيريم، نه كار واقعي مربوطه. مانند پرينتر ليزري، طرح مستقيماً روي كاغذ چاپ مي‌شود، پوشش داده مي‌شود و سپس با دست روي ليوان اعمال مي‌شود. محبوبيت با عكس ها باعث مي شود رنگ هاي پاستلي برجسته شوند.
فرآيند ديجيتال از تكنيك‌هاي ليزري و يونيزاسيون پيشرفته استفاده مي‌كند، كه به شما امكان مي‌دهد يك سري ليوان‌ها شخصي‌سازي شده يا يك دوره كوتاه از ليوان‌هاي تمام رنگي داشته باشيد.
بر خلاف روش‌هاي ديگر فرآيند چاپ روي صفحه كه در آن از رنگ‌هاي خطي استفاده مي‌شود، در فرآيند ديجيتال، تصوير به شكل تمام رنگي آن به‌عنوان يك فايل خاص بازسازي مي‌شود. سپس مي‌توان تصوير را به صورت ديجيتالي بر روي كاغذ مشابه، همانطور كه در چاپ انتقالي استفاده مي‌شود، توليد كرد.

رنگ‌ها به‌طور ماهرانه‌اي تنظيم مي‌شوند تا رنگ‌هاي موجود در فرآيند را افزايش داده و تقويت كنند – بخش مهمي از مديريت چاپ است. رنگ سرخابي مورد استفاده در طيف ميناي ديجيتال به اندازه رنگ سرخابي چاپ روي صفحه نمايش قوي يا پر جنب و جوش نيست. در نتيجه برخي از رنگ‌هاي قرمز پررنگ كمي ضعيف‌تر هستند، اگرچه رنگ‌هاي پاستلي برجسته هستند.
چاپ ديجيتال نهايي مانند يك چاپ انتقالي با روكش روكش شده است، سپس آب در موقعيتي قرار مي گيرد تا ليوان را تزئين كند. چاپ نياز به يك سطح بالايي دارد تا الگو را در جاي خود نگه دارد، بنابراين يك خط كليد شفاف كوچك و ضعيف ممكن است در چاپ نهايي مشهود باشد. براي واقع بينانه بودن، و براي اينكه رنگ ها بهترين جلوه را داشته باشند، اين فرآيند فقط براي لعاب سفيد مناسب است.

پرينت سه بعدي
پرينت سه بعدي في نفسه يك روش چاپ نيست. اين شامل افزودن خاك رس به ليوان است تا ظاهري برجسته و سه بعدي به آن بدهد. مطمئناً به محصول نهايي كيفيت مي افزايد و مي تواند يك لوگو، برند يا طرح را برجسته كند. ليوان هايي مانند اين اغلب مي توانند به اقلام كلكسيوني تبديل شوند.
اين فرآيند شامل شكل دادن و قالب گيري يك قطعه خاك رس بر روي بيرون ظروف قبل از لعاب است. سطح برجسته را مي توان با چاپ ترانسفر رنگ كرد، مانند فرآيند چاپ انتقال. محصول نهايي يك جنبه بصري جديد و جالب براي نام تجاري شما ايجاد مي كند – به شما اطمينان مي دهد كه در بيش از يك راه از رقبا متمايز شويد!
نسخه‌هاي چاپي حداقل 1500 قطعه دارند كه آثار هنري به‌عنوان تصوير برداري يا خطي با جداسازي تك رنگ مورد نياز است.

لعاب فلزي
كريسمس محبوب ترين زمان سال براي لعاب متاليك به خصوص در رنگ سبز زمردي يا قرمز ياقوتي است. از طريق رنگ آميزي اسپري اعمال مي شود، سپس مي توان طرحي را در بالا اضافه كرد. درخشان و جذاب است، در رنگ هاي آبي، قرمز و سبز موجود است كه از داخل آن سفيد است.

چاپ سابليميشن
اين محصول كه با نام DSP شناخته مي شود مدتي است كه مورد استقبال قرار گرفته است، اما اخيراً وارد دنياي ليوان شده است. با استفاده از رنگ هاي ارگانيك، طراحي بسيار واضحي بدون نياز به پخت در كوره ايجاد مي كند. اين كار را با انتقال طرح روي كاغذ و سپس اعمال آن بر روي ليوان انجام مي‌دهد در حالي كه گرما مستقيماً در بالا استفاده مي‌كند (بطري آب گرم، سشوار را در نظر بگيريد) براي تنظيم تصوير.
يكي از فرآيندهاي جديدتر؛ تصعيد رنگ شامل (مانند اشكال ديگر)، انتقال چاپي و حرارت براي فيوز كردن طرح ها در سطح سفالي يا استخواني چيني است. برخلاف ساير اشكال، با تصعيد رنگ، مي‌توانيم تعداد كمي از طرح‌هاي با كيفيت بالا را چاپ كنيم – گاهي اوقات مي‌توان اين كار را در خانه انجام داد. رنگ ساب براي عكس‌ها و ساير آثار هنري كه نمي‌توانند بردار شوند، عالي است. ما مي توانيم طيف وسيعي از رنگ ها را با استفاده از رنگ هاي ارگانيك توليد كنيم، كه قطعاً يك نقطه صحبت براي مشتريان ما است.
جوهرها بر روي سطح يك كاغذ مخصوص انتقال به صورت معكوس چاپ مي شوند، كه سپس در اطراف بيروني ظروف پيچيده مي شود. سپس يك پرس حرارتي به قسمت بيروني ليوان بسته مي شود. با توجه به دماي پخت پايين تر در مقايسه با كوره، روكش كار همه كاره تر است، اگرچه ما يك چرخه استاندارد ماشين ظرفشويي را توصيه مي كنيم زيرا روكش مي تواند درخشندگي خود را در شرايط چرخه سخت از دست بدهد.

سند بلاست اچينگ
حكاكي سندبلاست چشمگير است زيرا تصوير يا كلمات شما را در ليوان حك مي كند و جذابيت بيشتري به احساس محصول مي بخشد. اگرچه معكوس است، اما مارك ها را متمايز مي كند، زيرا طراحي را به سه بعدي تبديل مي كند.
هنگامي كه طرح كامل شد، بايد آن را پر رنگ كرد تا منحصر به فردتر شود.
ليوان سندبلاست با آرم شركت حك شده است
براي كساني كه نياز به پرداختي مدرن و با كيفيت دارند، اچ ليزري اوج چاپ براي سفارشات سفالي است. ليزر يك تصوير برجسته را در لعاب حك مي كند، خاك رس سفيد زير آن را نشان مي دهد و يك تجربه بصري و زيبايي شناختي چشمگير ايجاد مي كند. براي اطمينان از اينكه خاك رس در معرض آلودگي ها يا آب را جذب نمي كند، سپس ظروف در دماي بالا پخته مي شود تا لايه بيروني مهر و موم شود. اين منجر به سطح بافت كلاسيك مي شود كه روي تمام ليوان هاي ليزري ديده مي شود. سندبلاست يك تكنيك جديد است كه منجر به سبكي مشابه فرآيند اچ ليزري مي شود. سطح ظروف با لايه اي از كاغذ تماس با طرح از قبل برش پوشانده شده است. ليوان سپس در معرض ماسه يا ساير مواد ساينده تحت فشار قرار مي گيرد، كه در نواحي در معرض تراشه قرار مي گيرد – سطح سفيد را مانند حكاكي ليزري در معرض ديد قرار مي دهد. سپس ليوان را در يك كوره گرم مي كنند تا تمام شود و اطمينان حاصل شود كه سطح در معرض متخلخل نيست.
ليوان حرارتي
ليوان‌ هاي حرارتي ساده‌تر از آن چيزي هستند كه در ابتدا فكر مي‌كنيد، زيرا مانند چاپ سابليميشن، تقريباً دقيقاً به همان روش ساخته مي‌شوند. تنها تفاوت اين است كه تصوير اعمال شده در زير يك پوشش حساس به گرما است كه با اضافه كردن آب گرم شفاف مي شود و آثار هنري زير آن آشكار مي شود.
گزينه ها و طرح هاي اضافي زيادي وجود دارد كه تضمين مي كند پيام بازاريابي شما در زماني كه ليوان سرد و گرم است ديده مي شود. به دليل ماهيت حساس، پيشنهاد مي كنيم دور از ماشين ظرفشويي و نور مستقيم خورشيد نگهداري شود.


 
 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/2/15 ساعت: ۱۹ توسط:elhammadadi :